Büyükşehir kaldırımları temizliyor!

Van Büyükşehir Belediyesi, kaldırımlarda bulunan ve yaya trafiğini engelleyen taksi durakları ve kulübeleri kaldırılıyor.

Büyükşehir kaldırımları temizliyor!

Van Büyükşehir Belediyesi, kaldırımlarda bulunan ve yaya trafiğini engelleyen taksi durakları ve kulübeleri kaldırılıyor.

Habervan Editör
Habervan Editör
29 Aralık 2017 Cuma 11:13
Büyükşehir kaldırımları temizliyor!

Kent estetiği ve yaşanabilir bir kent çalışmalarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı, kaldırım işgallerini önlemek için denetimlerini sıklaştırdı. Bu çalışmalar kapsamında kentte yaya trafiğini engelleyen taksi durakları ve kent estetiğini bozan kulübeler kaldırılıyor. Taksi durakları modernleştirilip farklı noktalara taşınırken, kulübelere ise geçit verilmeyecek.

Kulübe kaldırma işlemlerinin süreceğini belirten Zabıta Daire Başkanı Osman Sevinç, modern bir şehir için çalıştıklarını kaydetti.

Vanlının kaldırımlarda rahat yürüyebilmesi ve alışveriş yapabilmesi için çabaladıklarını ifade eden Sevinç, şunları söyledi:

“Van Valisi ve Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Murat Zorluoğlu’nun talimatları doğrultusunda daha şık daha modern daha yaşanabilir bir Van için çalışıyoruz. Bu çalışmalarla kentteki yaya trafiğini engelleyen kötü görüntü oluşturan baraka kulübeleri kaldırmaya başladık. Amacımız yaya trafiğini hızlı, güvenilir ve keyifli hale getirmek. Çünkü şehirler insanlar içindir. Biz şehrimizdeki insanların mutlu huzurlu ve güvenli yollarda kaldırımlarda yürümesini istiyoruz.”

Son Güncelleme: 29.12.2017 11:17
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
erhan ipekyolu 2017-12-29 20:40:02

Belediyemiz gerçekten de ya acziyet içinde ya da vurdumduymazlık içinde. Bu yıl Van'a 350 İranlı turist geldi. 30 bin üniversite öğrencisi var. Yüzbinlerce ilkokul, ortaokul, lise ve özel kurs öğrencisi var. Bir milyona yaklaşan bir merkez nüfusu var. Çevre il, ilçe ve köylerden günlük ya da haftalık olarak iş, sağlık, ziyaret ve seyahat amacıyla Van merkeze gelen on binlerce insan var. Fakat daracık kaldırımlarımız, malesef şehir hayatının kurallarına uymayan bazı esnaflar nedeniyle işgal altında. Fırıncının sobası, odünü, külü, bisikleti kaldırımda. Manavlar dükkanın içindeki kadar meyve- sebze kasasını kaldırıma koymuş. Çay ocakları sandalyeleriyle kaldırım ve sokakları zapt etmiş. İşini hakkıyla yapmayan zabıta büfeleri kaldırımın ortasına konulmuş. Her cadde ve sokak başında kaldırımı ve sokağı egemenliği altına almış ticari taksi durakları, yol ve kaldırımlarda mantar gibi çoğalmış ne sattığı belli olmayan her yaştan sigara satıcıları, kher kaldırım ve kavşakta rastlanan ve kapalı araçlarla sabah vakitlerinde sokak sokak dağıtıldığı söylenen dilenciler- istismarcılar, inşaat bariyerleriyle aylarca yıllarca kapalı ve kullanışsız bırakılan kaldırımlar, reklam panosu, elektrik panosu ve direkleriyle yaya akışının aksadığı kaldırımlar... Daha sayayım mı? Pekala yıllar yılıdır bu rezalete çözüm bulmayan belediyeler bir şehirde niye var? Ya şimdi? Devlet ve belediye gücü birleşmişken niye bu işler yapılmıyor? SAHİ BELEDİYE KURUMU NE İŞ YAPAR? Zabıta, temizlik işleri, fen işleri, yol ve kaldırım işleri ne işe bakar? Gerçekten yazık. Büyükşehire yakışır bir düzenimiz niye olmuyor? Bir şehrin düzenini bozan elli altmış her neyse esnafa güç yetiremiyor mu? Bu yetmiyormuş gibi parkomat uygulaması gibi çağa uymayan , şehri ve yolları felç eden bu uygulamaya ne demeli? Ana arterlerde kesin olarak park yasağı olsun. Beş dakikadan fazla kalan araç çekilsin. Ana ceddelerde ikişer şerit halinde trafik akışı sağlansın. Yılların ihmali ne zaman düzeltilecek?

Avatar
ulu cami esnafı 2017-12-29 23:04:53

Ulu Cami civarındaki yolun ortasındaki refüjü genişletmek yerine o bölgedeki kaldırımı genişletin. Siviller bizim işyerlerimizden rahatlıkla alışveriş yapabilsinler.Ben de bazı esnaf komşularımızdan rahatsızım. Biz ürünlerimizi içerde satarken onlar eşyalarını kaldırımda sergileyip satıyor. Bu haksızlıktır, haramdır. Sayın valimizden böyle işyerlerine engel olmasını istiyoruz. Bir de yolda ve kaldırımlarda açık alanda balık satan, yağlı yağlı balıkları ortalıkta yıkayıp etrafı kokutan, vergi vermeyen korsan balık satıcılarından da rahatsızız. Gerçekten de şehrimizin biçok yerinde cadde ortasında balık satan, insanların burnunu tutarak dolaşmasına sebep olan esnafa da dur demenizi bekliyoruz.

Avatar
Turistler bir şehrin velinimetidir. 2017-12-30 14:12:54

Ulusal habere bile konu olan Van'ımızın hareketliliği, yaşama ve ekonomiye dair fırsatları mülki idarecilerimiz ve tüm kurumlarımızın yöneticilerince ne kadar takip ediliyor? Bu şehre gelen 350 bin İranlı turist ile ilimize gelen on binlerce yerli ziyaretçi için daha da kentte yaşayan milyona yaklaşan vatandaş için bu kent ne kadar geliştirilip güzelleştiriliyor? Mesela bu yoğun turist akışı için ilimizde ne gibi özel hazırlıklar, etkinlikler, tanıtımlar yapılıyor? Şehir ne derece güzelleştirilip albenili- cici ve modern bir kent haline getiriliyor? Şehirdeki keşmekeş ve bakımsızlık için ne gibi kısa, orta, uzun vadeli çalışmalar yapılıyor?

Avatar
BELEDİYE EKİPLERİ AMİRLERİNİ YANILTMADAN ÇALIŞSIN. 2017-12-30 20:29:31

Belediye Fen işleri müdürlüğüne sesleniyorum. Sayın yetkililer bu şehirde dolaşmıyor musunuz? Mesai çıkışı ve hafta sonları bu şehirde dolaşıyorsanız bozulmuş yolları, çökmüş kaldırımları görmüşsünüzdür. Bir de çalışma yapılmış yollarda bırakılan hafriyat, toz ve döküntüleri kaldırın. Sadece bir örnek vereyim. Hz Ömer Camisi Hatay Lavaş Ekmek adlı iş yerinin hemen önü. Bunun gibi birçok yer var.

Avatar
Yılmaz 2018-01-01 16:18:47

Tuşba'da Bizim ile Zırhlıoğlu AVM'leri arası kaldırımda araba tekeri tamircisi dahil her şey var.Sanki yetkililer oradan geçince gözlerini kapatıyor.Köyden beter görünüyor.

Avatar
vatandaş dertli 2018-01-03 20:29:49

Vatandaş yazıyor, çiziyor, arıyor ama Belediyeden tık yok. Çarşının her tarafında manavın içindeki kadar sebze meyve kasası var. Örnek: Ulu cami ve çevresi. Örnek: Yeniyol Edremit durağı ve çevresi. Örnek: Zübeyde Hanım caddesi. Örnek: Maraş caddesi. Onlarca cadde ve sokağı örnek verebilirim . Eminim zabıta amirleri Sayın valiyi yanlış bilgilendiriyorlardır. Yoksa vali bey bu suistimale izin vermez.